מרחב 202 - חשיבה עתידית
מרחב חשיבה עתידי מעודד דינאמיות בהוראה וניהול מרחב הלמידה המשתנה בהתאם לנדרש. במרחב זה לכל לומד כיסא ושולחן אישיים הניתנים להזזה. המנחה, בהתאם למטרות השיעור, מחליט כיצד יעבדו המשתתפים - בקבוצות, זוגות, יחידים או כל האפשרויות יחד. לכן, ישנה חשיבות עצומה למרחב הלמידה מאחר והוא משתנה בהתאם לדרישות השיעור. מרחב חשיבה עתידי מעודד יצירתיות בהוראה ובלמידה ומגביר שימוש בפרקטיקות הוראה ולמידה שונות ומגוונות.
מרחב 204 - חשיבה מתוקשבת
מרחב חשיבה מתוקשב מלמד ומעודד שימוש בטכנולוגיה ומקדם את מיומנויות המאה ה-21.
בשנים האחרונות הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. על מנת להיות חלק מהקידמה, יש צורך בשינויים שיאפשרו את התנאים המקסימלים לחינוך התואם את הטכנולוגיה הקיימת כיום. כחלק משינוי זה ישנה חשיבות לתכניות להכשרת מורים משלבי טכנולוגיה. במרחב למידה זה כל מורה זוכה להתנסות בשילוב טכנולוגיה באופן עצמאי, תוך ליווי צמוד של מרצה וחברים לקבוצה. מבנה המרחב מאפשר קיום שיח בין חברי הקבוצה ושיתוף בתוצרים.
מרחב 301 - חשיבה בשלווה
אנו מאמינים בהעצמה אישית, בשיח פתוח ובפיתוח מסוגלות אישית. במרחב הזה תרכשו כלים לשיפור התקשורת, פיתוח ההקשבה ותרבות השיחה. תוכלו לחזק את ערכי הליבה והערכים הטמונים מתחת לעימותים והאתגרים
לאפשר לכם לזהות ולהעלות צרכים ורגשות. לעודד כנות, אותנטיות, צמיחה ושיתוף. להיזכר במכנה המשותף ולבנות חזון ממקום חדש השם דגש על ערבות הדדית, חיבור ושותפות.
כל זה ועוד באמצעות שלווה המתבססת על מחשבות חיוביות, רגשות טהורים ומשאלות טובות.
זוהי אנרגיה חיובית המביאה איזון לגוף, לנפש ולתודעה.
מרחב 302 - חשיבה ביקורתית
מרחב חשיבה ביקורתית מבקש להדגיש את הכוח שיש לתצלום ואת החשיבות של אוריינות חזותית. לעולם החזותי שפה וחוקים משלו. בתקופתינו, התצלום מהווה חלק נכבד מעולמינו. השהייה במרחב מעודדת את הלומד להיות אקטיבי וביקורתי כמי שמפעיל שיקול דעת כלפי מסרים המשקפים עמדות, פרשנויות, תובנות ומסקנות של אחרים. מרחב חשיבה ביקורתית עוזר לחזק את המיומנוית של אוריינות חזותית וזאת כדי לדעת לפענח ולפרש את הסביבה הוויזואלית העשירה שמסביבנו.
מרחב 303 - חשיבה לוגית
מרחב חשיבה לוגית עוסק בדמיון, במשחק ובפיתוח חשיבה יצירתית. המרחב משלב בין שני תחומי דעת שלכאורה אין קשר ביניהם: מתמטיקה וספרות. אולם, גם בספרות וגם במתמטיקה יש אסתטיקה ושימוש בסמלים כדי ליצור משמעות, העברת ידע וחכמה. מרחב זה מבקש להדגיש את חשיבות החשיבה היצירתית והעצמאית ואת חשיבות האינטגרציה - שילוב בין תחומי דעת, ותרומתם העצומה ללומד.
ד"ר תמר לוין: "מרחב הלמידה משקף את פני המציאות המורכבת, הכוללת מבני דעת תחומיים, שיש ביניהם זיקה וכן מבנים הקשריים אחרים כמו מושגים, סוגיות וערכים חוצי גבולות בין תחומי דעת הנתפסים בדרך כלל כמגודרים היטב".
מרחב 304 - חשיבה רפלקטיבית
מרחב חשיבה רפלקטיבית נועד לעודד את הלומד לבצע תהליכי התבוננות פנימית (רפלקציה) במהלך הלמידה וזאת בעזרת שימוש בשאלות מנחות. ביצוע תהליכים רפלקטיביים מאפשרים ללומד להעריך את פעולותיו באופן מבוקר וביקורתי, תוך כדי הפעלת תהליכי שיפוט ובקרה עצמיים. הביקורת מאפשרת לפתח פרספקטיבות חדשות, ודרכים חדשות להתבוננות על המעשים. רפלקציה מחייבת חשיבה מסדר גבוה: לפני (תכנון), בזמן (ביצוע) ואחרי הפעולה (הערכה). מטרת הרפלקציה היא להסביר ולהמשיג את הידע שנצבר בתהליך העבודה ולהשתמש בתוצאותיה כדי לשפר את הביצועים בעתיד. שימוש במרחב מעודד את הלומד לבצע רפלקציה באופן מודע ולפתח מיומנות זו.
מרחב 305 - חשיבה מסדר גבוה
במרחב חשיבה מסדר גבוה אנו מבקשים להכיר לצופה את הכלי שנקרא מפת חשיבה.
מפת חשיבה הינה כלי המסייע בפתרון בעיות ובהשגת יעדים. בעזרת מפת חשיבה ניתן לארגן מחשבות, ליצור רעיונות חדשים, לכתוב סיכומים ועוד. זאת מכיוון שהמפה מארגנת את תהליכי החשיבה בצורה ויזואלית והיא מתארת את הדרך האסוציאטיבית של פעולה החשיבה. שימוש במרחב זה מעודד שימוש ביצירת מפות חשיבה ומקדם מיומנויות חשיבה מסדר גבוה.
מרחב 306 - חשיבה שיתופית
מרחב חשיבה שיתופית מקדם ומעודד חשיבה משותפת בין משתתפי הדיון. במרחב זה מודגש בצהוב לוח מחיק גדול שהוא בעצם חלק מקירות החדר. לוח זה, מאפשר שיתוף מחשבות ותוצרים בצורה גרפית נוחה בין משתתפי הדיון. כלומר, לא כל משתתף עם הדף שלו, אלא סיעור מוחות המשותף לכולם. השיקוף הוויזואלי המשותף מאפשר ביטוי נוח של הדיון, מעודד שיח והסקת מסקנות משותפת.
להזמנת חדר
* שימו לב כי אישור הזמנת החדר מותנה בקבלת אישור טלפוני